torsdag 9 mars 2017

Hennes från fjällsidan

HENNES FRÅN FJÄLLSIDAN

Helt fantastiskt landskap att ha havsytan och fjället så nära varandra. Det känns som jag tillbringat dagarna i ett högalpint område på toppar på flera tusen meter. Många toppar var just inte mer än 1000 meter, men med start från vattenytan och i upplevelsen lodräta väggar var det en maffig alpin känsla.

Två gånger under veckan tog jag mig en snöskotur upp på kalfjället. Vill lova att pulsen gick på högtryck, den fösta biten var mer än brant. Hade pulsklockan på mig och pulsen pikade på 175 när det var som mest brant. Enligt GPS mätaren gick jag upp till 410 meter. Fick en magnifik vy utöver topparna och utöver havet.

Hade en sagolik tur med vädret, ja inte med tanke på kameran men att vandra på fjällsidan i ett vindstilla solgass med värme som mitten i april. Det slår det mesta.


 Höjd 370 meter över havet








Ca 410 meter över havet

 Slutmål Karljorla


 Ensam skidåkare i rött


Ett av många sega träd





På väg ner


 Vy mot väster


Långt in


Ensam


 Ensam skidåkare i det varma kvällsljuset


Vy över piren i Hennes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Årets första tältnatt

  Ljuset återkommer, snön smälter i en rasande fart. Snön blir till vatten och marken är tung av vatten och porös snö. Fåglarna har vaknat t...