lördag 6 december 2014

Geneshalvön

Längtade ut efter en längre tur. Planen var att fara dit i mörkret för att möta solen. I och med att SMHI  och YR visade att molnbanken skulle ligga över horisonten  och att solen skulle komma vid 10 bestämde jag mig att gå i ljuset. Tur var väl det med tanke på att vägen över hygget och skogen över halvön inte direkt enkel att gå. Det tog mig en och en halv timme att komma mig tvärsöver och ner på stranden. Längsta tiden tog det att hitta nedfarten från berget.
Efter att ha fikat och fotat en stund på stranden bestämde jag mig för att gå stranden/skogen mot Otterlandet. Aldrig mer, säger inte mer än så!



























7 kommentarer:

  1. härliga bilder ,solen gjorde sitt idag ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Hei! Å du for noen herlige naturbilder som møter meg her! :)
    Hvilken vakker strand, minner meg litt om en strand jeg badet ved i sommer. Ikke så lite heller faktisk ;) Klem fra meg :)

    SvaraRadera
  3. Sinun kuvissa luonto on todella kaunis.

    SvaraRadera
  4. Men fina bilder fick du med dig hem!

    SvaraRadera
  5. Wonderful photos ! Beautifully captured colors and rays of the sun !
    Greetings

    SvaraRadera
  6. Fantastiska bilder, härlig med solen.
    Vi har så mörkt just nu så jag känner mig deppig...
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera

Årets första tältnatt

  Ljuset återkommer, snön smälter i en rasande fart. Snön blir till vatten och marken är tung av vatten och porös snö. Fåglarna har vaknat t...