måndag 17 november 2014

Himlen öppnar sig


Söndag, tid att fara hem. Morgonen var kritandes vit, diset lättade sakta. Den ljumma temperaturen vattnade upp isen på ån. Idag var det öppet där jag gick igår.

När jag kom till Lill-Sutsberg öppnade sig himlen över Marsfjället. Ett vidunderligt ljus och hela jag ville stanna kvar, skida ut över sjöarna och upp mot fjället. Nu blev det bara en promenad ut på Västansjön innan jag for vidare till barnbarnen i Dalasjö.
"Mörresölia" mötte mig med ett helt fantastiskt vinterljus, som i januari under några timmar mitt i dagen.

Det är lite svårt att utröna i dimman och i det hoptryckta formatet bestämma exakt vilka toppar det kan vara. kan vara Girifjället till höger, men det kan också vara Risfjället. Marsfjället till vänster.


Mitt vattenhål

Skansnäsån








4 kommentarer:

  1. Great header.
    So much snow.
    Class images.
    Such a sweet child.
    Greetings - Monika

    SvaraRadera
  2. Mäktiga bilder!! Känner väl igen vyn, där måste jag nästan alltid stanna när vi kör förbi :)

    SvaraRadera

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...