lördag 15 februari 2014

Rutbergsformationer

Efter gårdagskvällens tur till Huggsjöstugan i frånvaro av månskenet blev det idag en tur på berget.Genom fönsterrutan hemma var suget inte så stort efter  en skidtur. Fukt i luften, slask på backen. Fälltjärn visade fram en mer vintrig sida.
Väl uppe på Stormyran blev jag helt matt. En fantastisk syn mötte mig. Fuktenen i luften, dimma ner till topparna och de mest fantastiska formationer på gran och tall. Helt makalöst vad vind, fukt och snö kan åstadkomma. Jag har aldrig sett något liknande.
Bilderna får inte fram den verkliga naturen idag, men min känsla har jag inom mig.




































23 kommentarer:

  1. Vad naturen är fantastiskt. Vilka bilder, förstår att du blev tagen, här hemma har snön försvunnit tyvärr men lite hann man njuta. Ha det.

    SvaraRadera
  2. Przyroda czyni cuda. Widoki są niesamowite. Pozdrawiam.
    Nature does wonders. The views are amazing. Yours.

    SvaraRadera
  3. Upeita kuvia ♥ Hyvää viikonloppua :)

    SvaraRadera
  4. Har då aldrig sett någonting liknande ,visst kan naturen visa fantastiska konstverk , kram Nette

    SvaraRadera
  5. Otroligt fint!!!
    Synd att jag inte åkte dit upp i dag men jag tog in marschallerna från i går istället.
    I morgon blir det berget men då lär jag nog få spåra med tanke på vädret som är ute nu! Carina

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att du begav dig ut.
    Helt magiska bilder vad vår natur kan åstadkomma!
    M/

    SvaraRadera
  7. Någon av dessa kanske skulle vpassa på DIFO. Intressanta bilder. /Tommy

    SvaraRadera
  8. Som du säger, det ser helt fantastiskt ut!
    Du skulle kunna testa att öka exponeringen så mycket som ett helt steg och även öka kontraste.

    SvaraRadera
  9. Perfect ice art !

    Many greetings - Monika and Bente

    SvaraRadera
  10. Liknar stenstoder, som om någon huggt fram figurerna. Mycket märkligt syn, tänk vad mode natur kan! Roligt att se Brita :)
    /Inger

    SvaraRadera
  11. Schöne Bilder vom Schnee und Eis.

    Gruß
    Noke

    SvaraRadera
  12. ÅHHHHHHH, underbara konstverk och bilderna är superläckra. Härligt med en sådan överraskning precis när man minst anar det. Tur att du kom iväg.
    Allt Gott och jag är inte lite avundsjuk.
    M

    SvaraRadera
  13. Tack alla för era kommentarer. Jag fick tipset av ljusa upp ytterligare och öka kontrasten. Jag skall successivt testa på varje bild. Sannolikt blir bilderna mindre grå.

    SvaraRadera
  14. Helt eventyrligt- meget betagende. Fantastisk hvad is, sne og træer kan blive til.
    Det er jo hele kunstværker!
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken.

    SvaraRadera
  15. Häftigt - det bästa ordet jag kan komma på. Vilken tur att tog dig ut !

    SvaraRadera
  16. Helt makalöst vilka konstverk!

    SvaraRadera
  17. they're amazing, like susanne's. :)

    SvaraRadera
  18. Wow! For noen drømmebilder. En helt frossen verden...
    Knallserie!
    Kos deg med vinteren.
    Fra Hilda

    SvaraRadera
  19. Är förstummad. Makalösa konstverk skapade av den oberäkneliga naturens hand. Dina bilder visar med emfas att det alltid lönar sig att ge sig ut med kameran även i väder som känns helt hopplöst och som kräver en stor mental kraftansträngning att ge sig ut i. Ha en bra vecka! /Ulf

    SvaraRadera
  20. Som efter att majstången brutalt överfallits av Vintern. Intressant och lite skrämmande hur Naturen kan omforma välkända former.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  21. Du verden det var noe til is! Veldig flotte isbilder!!

    Fin helg til deg:))

    SvaraRadera

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...