onsdag 24 april 2013

Fåglarna blir allt fler

Jag kan absolut ingenting om fåglar. Jag har en intention att lära mig. Till att börja med har jag skaffat mig en bra fågelbok.

Vädret var riktigt skönt i kväll, tog mig en tur ner till viken där fiskare flockas för sikmete. Hade en tanke att få några fiskare på bild. Tänkte mig att det kunde bli ganska fina bilder då de sitter så nära iskanten. Sen är det öppet hav. Tyvärr var det ingen som ville vara med på bild idag.

Hur som helst fick jag mig en fin promenad efter vattnet Svårt att komma nära fåglarna. Undrar hur ni andra gör som har närbilder på änder och andra pippi?

                                          Gräsand    

                                       
                                                                        
                                         
                                             Knipa
                                       


                                         Knölsvan






9 kommentarer:

  1. Den tredje bilden är magisk :) Älskar den!!!! Som en tavla :)
    Ja, fåglarna är fler och fler, härligt!
    Varma vårkramar
    Halina

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder, så vackert med solens sken på svanarna!

    Det är riktigt svårt att komma nära...men det är väl väl gömsle och tålamod som gäller. Bilen är också bra ;) Men den kan man ju inte köra omkring med på stranden :))

    SvaraRadera
  3. Great post, fantastic photos:) Greetings

    SvaraRadera
  4. JÄttefina bilder! Gräsänder brukar ju vara i typ parker mm och de är lite väl tama så de kommer för nära :-)
    Man får vänta o ha tid

    SvaraRadera
  5. Jeg kan nok ikke all verden jeg heller nei, selv om fuglebøker står i bokhylla her.. :))
    Men flotte bilder, DET kan du!! :)

    SvaraRadera
  6. Fina bilder!
    Litet tips: lägg dig ner o vänta lite så kommer dom. Börja med platser som har torra stränder tex här

    SvaraRadera
  7. Fina bilder Brita. Här har också fåglar anlänt.
    Åker upp till fjällen igen idag så jag hoppas på några vårtecken där uppe också.
    Önskar dig en trevlig helg.

    Maria

    SvaraRadera
  8. Hittade inte din mailadr i min mailbox. De har dubblat sin vikt på en vecka, största hanen väger 500 g o minsta 400, tjejerna 450

    SvaraRadera

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...