tisdag 16 augusti 2011

Söndagmorgon på Trysunda

Klockan var närmare halv fyra innan jag kom mig ut. Vandrade genom den tysta, sovande fiskebyn. Alldeles stilla, månsken, bara ljudet från det kluckande vattnet. Letade mig ut till den vik som jag fått rekommenderat. Mina farhågor besannades om att det var nog inte riktigt där jag skulle se solen gå upp. Som läget var och som kroppen kändes stannade jag kvar i Storviken och försökte fånga ljusstrålarna när de kom över skogen.
Efter fyra timmar vid havet, gick jag tillbaka, packade ihop mina prylar och väntade in båten för avfärd.














1 kommentar:

  1. Åhhh,.. fick en sådan längtan till havet... !!! vad gör du i helgen ska vi ses vid Skeppsmalen??

    Underbara bilder !

    Kram Tess

    SvaraRadera

Årets första tältnatt

  Ljuset återkommer, snön smälter i en rasande fart. Snön blir till vatten och marken är tung av vatten och porös snö. Fåglarna har vaknat t...